Hika baserritarrena, eta baserritarrak zapalduta
Hizlaria(k): Karmen Irizar Aranguren (1948) Genaro Laskurain Lete (1942) Herria: Antzuola (Gipuzkoa)
Hika egitea lotsagabekeria zen garai batean, Karmenen ustetan; zuka egin behar zitzaion jendeari. Hika baserritarren hizkera zela esaten zen. Baserritar moduan zapalduta sentitu izan da Karmen. Genarok azaltzen du aurreko belaunaldiaren garaian, maiorazgoa izatea garrantzitsua zela baina industria garatu zenean, emakumeak zigarroak erretzen eta gazteleraz hasi zirela, kategoria emango balie bezala. Baserriak hizkuntza eta beste gauza asko mantendu izanak balio handia daukala dio Karmenek. Baserritarrak jende bajutzat hartzen zituztela kontatzen du Karmenek.
Informazio gehiago: Hika baserritarrena, eta baserritarrak zapalduta
Hitanoari buruzko pasarteak
-
Euskaldunak zirenik ere
Amaia Arana Beitia (1963) Beronika Garai Urkia (1962) Koldo Zubizarreta Arenaza (1961)
Arrasate
-
Emakumeentzat ez zen lanik falta baserrian
Xeferi Erostarbe Lazkano (1933) Bittori Goitia Larrañaga (1928) Enkarna Grisaleña Gil (1928)
Oñati
-
Familia eredu berriak I
Anttoni Nazabal Iztueta (1956)
Zaldibia
-
Otarrearen moldea eta tamainak
Juan Zabaleta Aramendi (1935)
Azpeitia
-
Anaia ganaduen askapean ezkutatuta
Angel Arriolabengoa (1932)
Aramaio
-
Donpernasa errekaren izena
Benito Aranburu Gaztañaga (1923) Juanito Galarraga Huegun (1943) Patxi Maioz Aizpurua (1939)
Usurbil
-
Fraide eta mojak, etxerik etxe, eskean
Aurora Artetxe Larrañaga (1927) Pilar Larrañaga Aranbarri (1931)
Azkoitia
-
Baserriko lanen banaketa
None Zurutuza Urrutia anai-arrebak ()
Oñati
-
Mutilek dantzara noiz aterako zain
None Zurutuza Urrutia anai-arrebak ()
Oñati
-
Hitanoa kritikatu izan da, generoa bereizten duelako
Iñaki Dorronsoro Maioz (1994)
Ataun